Activitatea instituţiei

Grădinița-creșă nr. 125 s. Centru mun. Chișinău este situată pe str. Ialoveni 98, telefon de contact 022-28-46-28, la pereferia orașului, localizată pe cea mai înaltă colină din Chișinău. Localul instituţiei e de proiect-tip general cu 6 grupe, cu capacitatea de 105 locuri, fondată la 23.11.1972. Cadrele didactice din această instituție, se bazează pe obiectivele prioritare indicate de DGETS mun. Chișinău.

Noile schimbări din societate orientează întregul corp didactic din instituție spre pregătirea copiilor pentru a deveini ”Cetățeni eficienți” într-o societate democratică. Aceasta nu este alt ceva decât formarea abilităților cognitive, formarea și exprimarea unor opinii proprii, dezvoltarea capacității de argumentare logică a ideilor, sau găsirea soluțiilor pentru a fi pregătit de viață, în vederea integrării în activitatea şcolară, dezvoltarea capacităţilor creative prin valorificarea potenţialului psihofiziologic şi intelectual al acestuia.

Fiecare copil este unic. În orice grup educational există o diversitate de copii determinată de identitățile lor psihice, fizice și experențiale. Cadrele didactice respectă diversitatea copiilor oferind posibilitatea interacțiunii experienților și stilurilor diferite de învățare, soluționînd noi probleme educative,

curente și speciale.

Activitatea managerială desfășurată în colectivul dat se bazează pe misiunea instituției, care oferă sprigin educativ pentru copii și părinți, în vederea socializarii copiilor preșcolari, integrării cu succes în activitatea școlară și societate. 

ARGUMENT

Educaţia reprezintă o prioritate naţională în Republica Moldova. Ea constituie factorul de bază în transmiterea şi crearea de noi valori culturale şi general-umane, în dezvoltarea capitalului uman, în formarea conştiinţei şi identităţii naţionale, în promovarea aspiraţiilor de integrare europeană. Calitatea educaţiei determină în mare măsură calitatea vieţii şi creează oportunităţi pentru realizarea în volum deplin a capabilităţilor fiecărui cetăţean.

În conformitate cu prevederile Codului Educației din Republica Moldova, strategiei  ”Educația 2021” Grădinița-creșă nr. 125 s. Centru şi-a elaborat propriul Plan de Dezvoltare, în scopul de a contribui în continuare la optimizarea şi dezvoltarea  instituţiei de învăţământ şi a bazei materiale, la formarea unor personalităţi capabile a alege şi a decide, tolerante, responsabile, creative şi flexibile.

Pe parcursul anilor de activitate Grădiniței-creșă nr. 125 Romanița” s-a făcut cunoscută în municipiu prin prestarea serviciilor educaționale de calitate. Realizările instituției noastre sunt un bun prilej de mândrie, demnitate și satisfacție. Noi ne dorim o instituție modernă, frumoasă, prosperă în care să ne putem realiza cu succes obiectivele propuse. Știm, că în mare parte succesul depinde de noi, de atitudinea noastră!

  1. Capacitatea instituţiei
Nr. d/o Întemeiere/fondarea grădiniţei Capacitatea după proiect Real În ce scop este utilizarea grupelor la moment
Grupe Copii Grupe Copii  
1 1972 6 105 6 175 Sunt utilizate pentru realizarea procesului educational.
  1. Din ele, privind contingentul de copii conform grupelor de vârstă:
Nr. d/o Nr. total de copii Grupa  fragedă, 1,5-2 ani Grupa

I mică,

2-3 ani

Grupa II mică, 3-4 ani Grupa medie,

4-5 ani

Grupa mare

5-6 ani

Grupa pregăti-toare,

6-7 ani

Nr. copiilor ce vor pleca la şcolă
Grupe Copii Grupe Copii Grupe Copii Grupe Copii Grupe Copii Grupe Grupe Copii
1 173 1 22 2 53 1 32 1 34 1 32 32

 

Parteneriat educațional

Lucrare colectivă.

Tradiții și obiceiuri

Activități extracurriculare

Activități instructiv-educative

Cunoaștere prin cereretare

Activități demonstrative și captivante